duminică, 30 noiembrie 2014

ZIUZ NATIONALA A ROMANIEI






Ziua națională a României a fost între 1866-1947 ziua de 10 mai, apoi, între 1948-1989 ziua de 23 august. Prin legea nr. 10 din 31 iulie 1990,  publicată în Monitorul Oficial nr. 95 din 1 august 1990, ziua de 1 decembrie a fost adoptată ca zi națională și sărbătoare publică în România. Această prevedere a fost reluată de Constituția României din 1991, articolul 12, alineatul 2.

joi, 27 noiembrie 2014

INVITATIE

                Biroul Operativ al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate-Filiala Ineu, adreseaza tuturor cadrelor militare in rezerva si in retragere din garnizoana, membri sau nu ai vreunei structuri asociative, invitatia de a participa la manifestarile, organizate de Consiliul Local, in data de 1 DECEMBRIE 2014, cu ocazia ZILEI NATIONALE A ROMANIEI, care se vor desfasura in PIATA UNIRII, incepand cu ora 12.00, in urmatoarea succesiune:

                    -Scurte alocutiuni cu privire la ZIUA NATIONALA;
                    -Slujba religioasa de pomenire;
                    -Depuneri de coroane la MONUMENTUL UNIRII;
                    -Program artistic prezentat de formatiile Casei de Cultura;

                Manifestarile se vor finaliza cu o masa festiva, oferita de edilii orasului, tuturor participantilor.

sâmbătă, 22 noiembrie 2014

COMUNICATUL BIROULUI OPERATIV AL FILIALEI SECTOR 6 BUCURESTI


COMUNICATUL BOP AL SCMD FIL SECT. 6

Privind Decizia Biroului Operativ Central din 13.11.2014 (inregistrata cu nr. 1398/14.11.2014) referitor la suspendarea activitatatii Biroului Operativ al Filialei Sector 6 Bucuresti


In atentia membrilor de sindicat ai:
  • Filialei Sector 6, Filialelor din Bucuresti si Judetul Ilfov, Vicepresedinti ai Consiliilor de Coordonare ai Filialelor din tara si Presedinti ai Filialelor din tara -


Stimati Colegi,
Chiar daca nu va vine sa credeti cu adevarat citind titlul, activitatea Biroului Operativ al Filialei Sector 6 Bucuresti, a fost suspendata de catre Biroul Operativ Central. Suspendata din nou.
Pentru a intelege realele motive aflate la baza acestei decizii aiuritoare desi suntem convinsi ca le banuiti, va facem cunoscute in spiritul corectitudinii si transparentei modului nostru de lucru, cu care v-am obisnuit, urmatoarele:
1. Biroul Operativ al Filialei Sector 6, una din cele mai active si vocale organizatii ale SCMD, a atras atentia Biroul Operativ Central in repetate randuri in cadrul organizatoric legal si uzand gradual de toate mijloacele statutare, asupra consecintelor modului defectos de conducere a SCMD. Rezultatul il vedem azi, dar pe pielea noastra !
Pentru evitarea derapajelor si imbunatatirea activitatii Biroului Operativ Central, iata spre exemplificare, Propunerile Biroului Operativ al Filialei si ale membrilor sai de sindicat, prezentate la Bilantul Activitatii Filialei SCMD Sector 6 in perioada Aprilie 2010 - Aprilie 2014, desfasurat la Parlamentul Romaniei, la ­­­­­­­­­­­7 MAI 2014 :
- întreaga activitate a SCMD să se desfăsoare în principal în directia recâstigării, în instantă, a drepturilor pierdute prin aplicarea unor hotărâri aberante;
- actiunile si întreaga activitate a SCMD să se desfăsoare cu costuri minime si bine fundamentate;
- orice actiune sindicala, indiferent de anvergura ei, nu se va desfasura fara avizul Dep. Juridic, in ceea ce priveste oportunitatea si legalitatea;
- in orice actiune sindicala să fie implicate: Dep. Organizare, Juridic, Media, Informatii si incadrarea acestora cat mai repede, cu nuclee functionale;
- rolul presedintelui nu este acela de PRESEDINTE- JUCATOR;
- toate actiunile sindicale vor incepe obligatoriu cu o conferinta de presa, la care va participa tot Comitetul Director, si se vor incheia cu un comunicat de presa publicat pe site;
- Dep. Media va trebui de urgenta incadrat, si va avea compartiment de monitorizare a emisiunilor TV;
- Comitetul Director să fie prezent, in corpore, la actiunile sindicale;
- filialele din tara, care nu participa la actiuni comune in Bucuresti sa desfasoare program de actiune in orasele lor, pentru a produce un efect de masa.
Facem precizarea ca aceste propuneri vizau anul 2011, dar ce sa vezi, dl. Presedinte isi vede de treaba si lanseaza cu de la sine putere PLATFORMA CIVICA in douasprezece puncte, cu ocazia Zilei Internationale a Muncii Decente in 7 octombrie 2011 scopul mitingurilor de la Bucuresti si din Tara, spune dansul, ,, fiind organizarea Societatii civile de catre militari, in dubla lor calitate de membri de drept ai Societatii civile (ca militari si sindicalisti)”.
Desi nicaieri in lumea democratica, militarii nu organizeaza societatea civila, Romania este o tara atipica, si merge fara sa ne-o ceara nimeni !! Cum am reusit si cat de impresionata este societatea romaneasca si strainatatea, se vede in 2014.

2. Disensiunile intre Filiala si CD au devenit extrem de puternice in anul 2012 debutand cu decizia dl. Col (r) Tudor Marian, trimisa presedintelui SCMD in data de 02.04.2012, de retragere din functia de vicepresedinte al SCMD.
Totodata, Biroul Operativ al Filialei a luat act de ,,Informarea privind unele decizii luate de catre Comitetul Director al SCMD in sedinta din 05.04.2012”, publicata in data de 08.08.2012 pe pagina principala a site-ul SCMD, prin care se arata:
a) - CD nu a infiintat niciodata vreun consiliu de coordonare filiale si  respinge o atare structura nestatutara si susceptibila de a crea paralelisme si sciziuni. CD atrage atentia BO ale Filialelor din Bucuresti si Ilfov ca au fost manipulate de catre unul dintre “venerabili”, coleg de loja cu domnii generali Oprea si Mihai Iliescu, desi in conformitate cu prevederile art.12 litera I, art.28(1) din Statutul SCMD si art.39 litera f alin. 4 din ROF-ul SCMD, in data de 17 august 2011 s-a decis constituirea Consiliului de Coordonare a filialelor din Bucuresti si Ilfov, structura unitara, fara personalitate juridica si fara a aduce atingere filialelor de sector. Mai mult, in data de 28 decembrie 2011 CD a aprobat constituirea Consiliilor Consultative pe zone geografice, Bucuresti si Ilfov.
In fapt, PROTOCOLUL de constituire are urmaroarele capitole, ca puncte de referinta:
1. Motivaţia necesităţii constituirii acestei structuri.
. 2. Manifestarea unei atitudini proactive şi nu doar reactive în modul de acţiune faţă de situaţii şi evenimente (motivaţie).
3. Promovarea unei imagini profesioniste, implicate şi competente la nivelul Capitalei precum şi consolidarea filialelor prin (motivaţie).
4.
Atragerea resurselor financiare.
5. Organizare, atribuţii şi competenţe ale structurii.
In cel mai transparent mod, PROTOCOLUL a fost publicat si pe site-ul Departamentului Organizare, miercuri, 2 noiembrie 2011.
  1. - este invocat un grupuscul de 7-8 persoane, infiintat pe baza de coterie vizand destructurarea sindicatului, prin inventarea unei structuri paralele Comitetului Director – adica o gasca cu ganduri ascunse, respectiv BOP al Filialei;
c) - defaimarea continua, prin MICA SCHITA DE SCENARIU” - autor dl. Valeriu Pricina publicata pe site-ul sindicatului, in conditiile in care:
- La data de 07 februarie 2012 a avut loc o discutie spontana cu reprezentanti ai MAI, respectiv cu secretarul de stat, chestor pr. Dl. Guran Lucian, dialog ce nu a fost pregatit si aprobat de CD (desi a participat presedintele SCMD). Paradoxul rezulta din faptul ca la momentul discutiilor, presedintele SCMD nu a putut prezenta, in scris, setul de probleme cu care se confrunta membrii SCMD din MAI, problematica scrisa fiind depusa a doua zi. Cu atat mai mult, nici in prezent, nu se cunoaste punctul de vedere al MAI la problemele prezentate.
La solicitarea membrilor de sindicat, prin BOp ale filialelor si dorind nererepetarea improvizatiei de dialog, Consiliul de Coordonare in sedinta ordinara din 21 februarie 2012, a hotarat sa adreseze o solicitare CD cu privire la demararea unor discutii cu reprezentantii MApN, prezentand inclusiv punctajul si tematica discutiei, in similitudine cu cele prezentate la MAI.
MApN, luand act de solicitarea SCMD, a delegat pentru discutii pe secretarul de stat Vasile Mihail OZUNU. Presedintele SCMD a refuzat dialogul la acest nivel, clamand ca el nu discuta decat cu ministrul Oprea. Oare un secretar de stat care are in atributii si problematica noastra (a se citi de catre cei care nu stiu atributiile Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul si Informare Publica) este “nimeni in drum” sau presedintele SCMD se considera prea mare pentru a purta astfel de discutii cu reprezentantul desemnat de ministrul apararii, oricare ar fi acesta?
Avand in vedere ca problemele ce urmau a fi prezentate reprezentau, de fapt, solicitarile membrilor de sindicat nu numai din Bucuresti si Ilfov ci si din intreaga tara (Craiova, Brasov, Constanta, s.a.) Consiliul de Coordonare in sedinta din 06 martie 2012 a hotarat sa dialogheze in conditiile mai sus mentionate, delegand un numar de patru persoane, asa cum reiese si din comunicatul afisat pe site, dupa intalnire.
d) - cat priveste grupul solidar, contestator, vesnic nemultumit, vesnic pretinzator de altceva si altcumva “ cu “ carente de ordin cultural sau profesional “ acesta este de fapt format din presedintii filialelor din Bucuresti si Ilfov, care nu a facut decat sa solicite o comunicare interna si publica transparenta care sa vizeze intarirea fortei SCMD,continuarea eforturilor pentru schimbarea atitudinii societatii fata de SCMD si realizarea obiectivelor numai in interesul membrilor sai.

In concluzie:

Am cerut dialog si ni s-a trantit usa in nas.
Am cerut transparenta si ni s-a taiat blogul de 2 ori,
Am cerut comunicare operativa cu membrii Filialei si ni s-au taiat telefoanele,
Am cerut unitate si coeziune prin Apelul catre filiale si ni s-a raspuns ca suntem destabilizatori.
Am cerut decizii CD pe baza de consultare si vot si suntem condusi autocrat, pe baza de comunicate.

3. In 2014 situatia din pacate, se deterioreaza mai ales. dupa desfasurarea CNR 17- 18 Oct.
Astfel, discutarea proiectului Statutului SCMD s-a amanat pentru anul 2015, rezultand insa, fara echivoc, decizia Biroului Operativ Central de a conduce SCMD in acelasi stil, la care evident, Biroul Operativ al Filialei, a reactionat.
Ca urmare, presedintele filialei a postat pe site-ul nostru, modul concret in care dl. Dogaru doreste sa continue conducerea SCMD :
- dezinformare:
Ex: La 31.10.2014, pe blogul SCMD, dl. Dogaru afirma ca Luni, 27.10.a.c., cu ocazia Plenului Deputatilor, intrunit pt. ridicarea imunitatii unor parlamentari, dl. Zgonea a inserat pe Ordinea de zi, si dezbaterea celor 4 Proiecte de legi care ne intereseaza, restante din 01- 07.10. In realitate Proiectul Legii pensiilor militare de stat se afla la Ministerul Justitiei.
- manipulare :
Ex : In 24.10.2014, la emisiunea Danei Grecu, La Ordinea Zilei, dl. Dogaru afirma ca Alternativa Nationala, Fundatie a CNSC, a strans semnaturi pt. dl. Teodor Melescanu, candidatul la alegerile prezidentiale (proba, inregistrarea realizata).
- minciuna pe fata, in scris ori in cadrul intalnirilor pe care le-a avut in teritoriu:
Ex : In sedinta Filialei 2 Sector 3, din 30.10.2014 dl. Dogaru a declarat ca in 5 zile Legea pensiilor militare de stat, va fi aprobata in Camera Deputatilor.
4. Numai ca, atunci cand mireasa nu stie sa joace, spune ca lautarii sunt prosti. Ca urmare, satul de vesnicii destabilizatori si rebeli opozanti de serviciu, Biroul Operativ Central, prefera in nota obisnuita sa ne cuminteasca si deci, sa ne suspende, in loc sa convoace intreg Comitetul Director si evident, Biroul Operativ al Filialei, pentru a intelege starea de fapt (vezi Decizia cu motivele BOC, anexata). Ca sa mai adaugam ca am aflat despre aceasta de pe pagina centrala, si asta cu cateva zile inainte de data alegerilor e de prisos.
Stimati Colegi,
Cu amendamentul ca Biroul Operativ al Filialei Sector 6 va avea si in continuare aceeasi pozitie corecta si verticala pentru care am fost realesi de catre Adunarea Generala din 07mai 2014,
SOLICITAM
Filialelor din Bucuresti si Judetul Ilfov si Presedintilor Consiliilor de Coordonare ai Filialelor din tara, conform dreptului statutar la opinie si corecta informare, urmatoarele:
- acordul si publicarea pe site-ul propriu a prezentului Comunicat al Biroul Operativ al Filialei Sector 6;
- pentru eventuale date suplimentare, va stam la dispozitie cu dovezi scrise, inregistrari audio sau video, in spiritul transparentei depline si formarii unei opinii corecte;
- in situatia in care nu doriti sa dati curs acestui demers, va rugam sa ne comunicati si sa ne transmiteti motivele aflate la baza deciziei dvs.

Cu stima,

PRESEDINTELE CONSILIULUI
DE COORDONARE
AL FILIALELOR DIN BUCURESTI SI JUDETUL ILFOV
Col. (r) Marian Tudor

BIROUL OPERATIV AL SCMD FILIALA SECTOR 6

joi, 20 noiembrie 2014

INCOTRO NE INDREPTAM STIMATI COLEGI ?


Luand act de Decizia Biroului Operativ Central din 13 noiembrie 2014, prin care se suspenda activitatea Biroului Operativ al Filialei Sector 6 Bucuresti, ne manifestam ingrijorarea cu privire la deprecierea relatiilor dintre conducerea centrala a sindicatului si parte dintre filiale. 
Apreciem ca motivele care au stat la baza respectivei decizii nu sunt de natura a justifica masura luata, aceasta situatie putandu-se constitui intr-un precedent deosebit de periculos, generator de grave prejudicii.
Ne exprimam speranta ca, la proxima sedinta a Comitetului Director, situatia va fi analizata cu calm si intelepciune spre a gasi calea spre detensionarea conflictului.

Biroul Operativ al Filialei Ineu


luni, 10 noiembrie 2014

LA MULTI ANI CU SANATATE TUTUROR ARTILERISTILOR



ZIUA ARTILERIEI ROMANE


Sărbătorirea zilei artileriştilor este un prilej pentru a ne exprima ataşamentul la valorile spirituale ale oştirii române şi de a omagia trecutul glorios al armei noastre. 

Biroul Operativ al Filialei Ineu 

joi, 6 noiembrie 2014

COMUNICAT PRELUAT DE LA FILIALA SCMD SECTOR 6 BUCURESTI

 

joi, 6 noiembrie 2014

STADIUL LEGII PENSIILOR MILITARE DE STAT.

In data de 31 octombrie 2014, prin comunicatul postat pe pagina principala a blogului SCMD, Presedintele sindicatului incearca printr-un mod subtil sa ne manipuleze, in legatura cu stadiul Legii pensiilor militare de stat.

Mai jos este comunicatul domnului Presedinte, col.r. Mircea Dogaru.

Dupa acest comunicat cititi explicatia colegei noastre, doamna lt.col.r.just.mil. Elena Cobuz, referitor la parcursul legislativ al respectivei Legi si explicatia domnului deputat Niculae Mircovici, postate pe grupul PENSIONARII MILITARI la adresa: https://www.facebook.com/groups/309415019148703/permalink/715817161841818/

Trageti singuri concluzia.

vineri, 31 octombrie 2014

Legea pensiilor militare de stat si prezenta la urne


Legea pensiilor militare de stat si prezenta la urne
- In atentia tuturor membrilor SCMD –
Stimati camarazi,
Intrucat ne intrebati insistent cu cine votam, am datoria sa va raspund ca SCMD are un candidat propriu care se numeste… “Proiectul Legii pensiilor militare de stat”.
Luni, 27 octombrie a.c., cu ocazia plenului Camerei Deputatilor, intrunit pentru discutarea ridicarii imunitatii unor deputati in culpa, domnul Zgonea a inserat pe ordinea de zi si dezbaterea celor 4 proiecte legislative restante din perioada 01-07 octombrie a.c., in frunte cu proiectul care ne intereseaza. Din pacate, s-a inceput cu discutarea ridicarii imunitatii, moment in care deputatii ACL au parasit sala, adunarea ramanand fara cvorum. Speram ca marti, 04 noiembrie a.c., sa se procedeze invers, adica sa se inceapa cu legile, pentru ca domnii deputati trebuie sa inteleaga faptul ca au de ales intre DNA si milioanele de voturi pe care le reprezinta beneficiarii celor patru legi.
Negociem, asadar, si noi, voturile candidatului nostru, “Proiectul Legii pensiilor militare de stat” in turul II. Pentru turul I al alegerilor, nu pot decat sa atrag atentia, in baza informatiilor si analizei personale, ca 11 dintre cei 14 candidati, conform realitatilor prezentului, sunt simple iluzii sau diversiuni, cea mai cumplita fiind “Varianta Johannis” care, constitutional, ni-l poate pastra pe Basescu presedinte pana in mai 2015 (daca Johannis e declarat incompatibil post-factum) sau ni-l poate aburca pe acelasi Basescu, in calitate de lider PMP si creator al unei noi majoritati parlamentare, in fotoliul de premier (daca Johannis castiga), ca sa o luam de la inceput. FEREASCA-NE DUMNEZEU!
Raman cei trei, care reprezinta, real, stanga, dreapta si societatea civila. Adica domnii Victor Ponta, Calin-Popescu Tariceanu si Teodor Melescanu. Dvs. votati ce doriti, important este sa mergeti la urne, pentru ca adevarata miza este prezentul si nu viitorul, pentru noi, toti. Ca popor si ca Tara!
Cu stima, Presedintele SCMD, Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Explicatia colegei nostre doamna lt.col.r.Elena Cobuz postata pe grupul PENSIONARII MILITARI la adresa: https://www.facebook.com/groups/309415019148703/permalink/715817161841818/

Stimati camarazi, 
Citesc cu stupoare pe pagina centrala a SCMD comunicatul de azi, vineri, 31 oct. 2014 a d-lui presedinte Dogaru; in acest comunicat lumea este informata ca luni, 27 oct. 2014, proiectul Legii pensiilor militare ar fi fost introdus pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor, dar ca nu ar fi fost votat din cauza retragerii din sala a deputatilor ACL. Si pentru ca eu de foarte, foarte mult timp NU MAI CRED IN DOMNUL DOGARU, verific pe site-ul Camarei Deputatilor. Sau, mai bine, haideti sa verificam impreuna aici http://www.cameradeputatilor.ro/pls/caseta/eCaseta.ordinezi?oid=1263
Va retin atentia asupra urmatoarelor aspecte: Constitutia Romaniei, pe care va rog sa o consultati aici
http://www.ucv.ro/pdf/site/constitutia_romaniei.pdf,
arata foarte clar, incepand cu art. 73, cum e cu procesul acesta legislativ – care e prima camera sesizata, ce trebuie sa faca aceasta, ce se intampla in camera decizionala si altele asemenea. In materie de pensii, prima camera sesizata este Senatul, iar Camera Deputatilor este decizionala. Admit si faptul ca aceasta lege ar fi putut trece de Senat, eu (si altii ) nu am observat-o si a ajuns acum in camera decizionala. In aceasta situatie si, mai ales, pentru a fi credibil, asa cum eu am indicat link-uri care sustin afirmatiile pe care le-am facut, si dl presedinte Dogaru, ajutat de specialistii pe care - banuiesc eu – ii consulta, sa ne indice macar «calea» catre fisa actului normativ. Hai, ca stie despre ce vorbim, nu-i asa? 
ADMIT SI IPOTEZA CA AS FI PUTUT EU GRESI, SITUATIE IN CARE SUNT GATA SA IMI CER SCUZE SI SA-MI RECUNOSC GRESEALA. Dar pentru aceasta VREAU PROBE! In caz contrar…. Cred ca macar membrii de sindicat care au mai ramas merita sa stie adevarul. Pentru a va edifica asupra a ceea ce am spus mai sus, va rog sa faceti o privire in urma, la celelalte proiecte transformate in legi (cu titlu de exemplu):
- Lege privind sistemul unitar de pensii publice pe http://www.cameradeputatilor.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=11088
- Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională pe http://www.cameradeputatilor.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=11890
- Legea pentru abrogarea unor prevederi din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor - cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional pe http://www.cameradeputatilor.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=14328
Si exemplele ar putea continua.
Vi se pare ca in vreunul din aceste cazuri ar fi fost Camera Deputatilor prima sesizata?.
Si ca tot aduse dl. presedinte Dogaru vorba de acest proiect, l-a vazut cineva?
 Ma refer la forma oficiala – cu ce nr a fost inregistrat la Senat sau la Camera Deputatilor, dupa spusele dumnealui si, mai ales, CUM ARATA?!
Explicati domnului deputat Niculae Micrcovici postata pe acelasi grup,  la acelasi link:
Mircovici Niculae Pe 27 10 nu a fost nici un proiect legislativ pe Ordinea de zi a Camerei Deputatilor ci doar demisia d-lui H V si Cererea de incuviintare a arestarii d-lui Dinita,atat.In analiza Proiectului in discutie Camera Deoutatilor este camera decizionala si nu prima camera.
Vicepresedintele Filialei sector 6 a SCMD

Lt.col.r.Dragos Icleanu

UN PRIM DIALOG

 
 
Conform apelului la dialog, lansat către reprezentanţii întregului  spectru politic, în data de 5 noiembrie a.c., la City Business Centre Timişoara a avut loc o dezbatere la care  militari în rezervă şi în retragere din Timişoara şi Arad au avut ocazia să asculte punctele de vedere şi să adreseze întrebări celor doi invitaţi , domnul Gl. Lt. (r) Corneliu Dobriţoiu, fost ministru al Apărării Naţionale şi actual preşedinte al Comisiei de apărare din Senatul României, şi domnul senator Ben-Oni Ardelean, secretarul Comisiei de politică externă din aceeaşi cameră superioară a Parlamentului.
După o prezentare în care au fost puse în evidenţă evenimentele externe care ar putea avea un impact puternic asupra siguranţei naţionale a statului roman, cei prezenţi au abordat la modul concret problemele grave şi nerezolvate ale militarilor în rezervă şi în retragere.
Vorbitorii din rândul militarilor rezervişti au subliniat nemulţumirea lor faţă de indiferenţa clasei politice de a acorda atenţia necesară instituţiei militare, deoarece până la vârsta de 63 ani toţi cei ce au ieşit din serviciul militar activ sunt la dispoziţia Armatei, constituind Rezerva acesteia, fără de care nicio armată nu poate să-şi îndeplinească misiunea principală, aceea de a apărare a independenţei, suveranităţii şi integrităţii teritoriului naţional.
În asemenea condiţii sunt de neînţeles atât măsurile vexatorii la adresa acestei categorii de militari, luate de guvernările anterioare , cât şi indiferenţa, vecină cu reaua voinţă manifestată de actualele autorităţi , care în ciuda angajamentelor luate nu numai că întârzie adoptarea unor măsuri reparatorii, dar menţin o atmosferă de neîncredere şi nesiguranţă referitoare la ceea ce intenţionează să întreprindă în această direcţie.
Problemele în discuţie fiind deja cunoscute, “confruntarea” dintre cele două părţi doar accentuând unele aspecte, atât generale cât şi particulare, domnii senatori au evidenţiat faptul că în conformitate cu actualul sistem legislativ din România, aceste probleme pot fi rezolvate  numai ca urmare a voinţei politice manifestată de forţele care deţin majoritatea parlamentară sau/şi poziţii cheie în Guvern, recte ministerul de finanţe; numai aşa pot fi depăşite obstrucţionările care se exercită împotriva oricărei încercări de abordare, de punere în discuţie parlamentară şi de adoptare a unor decizii corecte, în conformitate cu solicitările îndreptăţite ale militarilor în rezervă şi în retragere.
Pentru militarii în rezervă şi în retragere prezenţi la discuţie, concluzia trasă este aceea că trebuie abordaţi factori politici cu autoritate din sfera decizională, singurii care au posibilitatea de a întreprinde măsuri în favoarea solicitărilor noastre, iar asemenea acţiuni trebuie extinse şi permanentizate, deoarece timpul trece în defavoarea noastră.

      În acelaşi timp, este limpede faptul că trebuie să menţinem legătura cu toate forţele politice din Parlament, în special cu cele care au o pondere însemnată, deoarece şi de voturile acestor reprezentanţi depinde aprobarea sau chiar amendarea favorabilă a oricărei legi care ne interesează, mai ales atunci când este vorba de legi organice.

Col(r) Radu AROMÂNESEI